Vercom S.A. w rankingu Financial Times

W opublikowanym w ostatnich dniach rankingu 1000 najdynamiczniej rosnących spółek w Europie organizowanym przez prestiżowy dziennik biznesowy Financial Times znalazło się zaledwie 6 polskich firm, wśród nich – poznańska spółka technologiczna Vercom SA.

W badaniu brana były pod uwagę dynamika wzrostu przychodów w latach 2012-2015 i w tym okresie spółka Vercom zwiększyła swoje przychody aż o 215 procent!
To nie pierwszy ranking, w którym poznańska spółka notuje ponadprzeciętne wynik. Przypomnijmy, że w 2015 roku spółka zajęła 9. miejsce w Polsce i 43 w Europie Środkowo-Wschodniej w rankingu najdynamiczniej rosnących firm technologicznych Deloitte Technology Fast 50 notując w latach 2007-2011 wzrost przychodów o 227 procent!

Historia spółki Vercom, która powstała w 2005r., to doskonały przykład ciekawej metamorfozy biznesowej. Firma, która początkowo była typowym software house’em świadczącym usługi programistyczne dla dużych firm telekomunikacyjnych (Netia, GTS, Inea, Oxylion), z czasem przekształciła się w dostawcę własnych, wysoko wydajnych i skalowalnych platform Saas (software as a service).

Każda z tych platform rozwiązuje konkretne problemy: Platforma Redlink.pl – dostarcza klientom rozwiązania w zakresie Email & SMS marketing automation, platforma Emailabs.pl – oferuje najwyższą w Polsce dostarczalność emaili transakcyjnych oraz ich pełną analitykę, platforma Cloudsender.pl – umożliwia realizację kampanii email marketingowych o bardzo wysokiej przepustowości, a platforma SerwerSMS.pl – umożliwia kompleksowe wsparcie w masowej wysyłce SMS oraz MMS.

Z usług Vercom korzystają zarówno duże firmy i instytucje (IKEA, Vectra czy choćby Paczkomaty, z których tak chętnie korzystamy), jak i kilkanaście tysięcy małych i średnich firm w kraju i zagranicą, dla których spółka usprawnia i automatyzuje komunikację marketingową i transakcyjną.

Potwierdzeniem jakości oferowanych usług są liczne nagrody i wyróżnienia otrzymywane regularnie przez spółkę – nagroda Microsoftu za najlepszą aplikację (2008), tytuł krajowego Lidera Innowacyjności (2010) , złoty medal na targach telekomunikacyjnych Intertelecom (2014) czy Ecommersy 2016.

Wsłuchujemy się w istniejące na rynku potrzeby i właśnie w odpowiedzi na nie tworzymy nasze kolejne rozwiązania. Doskonałym przykładem może być platforma ConversionLabs.pl – rozpoznająca anonimowych użytkowników stron www i kierującą do nich komunikację w modelu retargetingowym – informuje Adam Lewkowicz, vice prezes i główny architekt oferowanych przez Vercom platform.

Jak zapewnia Adam Lewkowicz, o sukcesie spółki decydują przede wszystkim wysokiej jakości usługi, rozwiązujące faktyczne problemy klientów, atrakcyjny model biznesowy, wspierany na co dzień doskonałym supportem. Dla nas każdy klient jest ważny.

Ciągle jesteśmy na początku drogi – dodaje – Krzysztof Szyszka – Prezes Zarządu. Mamy ambitne plany, ale chcemy je realizować zgodnie z naszymi przekonaniami. Wierzymy w transparentny, otwarty na potrzeby klientów biznes. Jesteśmy przekonani, że w dynamicznie zmieniającym się świecie przewagę konkurencyjną zyskujemy dzięki wysokim kompetencjom naszych pracowników, ich zaangażowaniu i ich chęci tworzenia. Te cechy staramy się wzmacniać w naszej organizacji, która mimo dynamicznego wzrostu nadal utrzymuje charakter „świeżego” startupu.

Vercom S.A. zatrudnia ponad 50 pracowników – głownie w swojej centrali w Poznaniu, ale również w oddziałach i spółkach zależnych w Warszawie i na Śląsku. Ciągle jednak szukamy kolejnych – „fajnych” ludzi. Otwartych na świat, odważnych i chcących się stale uczyć – podkreśla Tomasz Pakulski, dyrektor zarządzający. Z nimi chcemy rozwijać nasze nowe usługi.